Direktlänk till inlägg 12 september 2013

dagen med stort D....

Av Rose-Marie - 12 september 2013 08:25

Snart är det här, dagen med stort D.

Paniken börjar trycka värre och värre i bröstet, vill bara skrika rakt ut.


Jag har börjat gå hos Huddinge Psykvård för att få hjälp med min akuta PTSD som jag har fått utav denna händelse, denna händels som vi i familjen inte har valt själva att få vara med om, utan några andra valde det åt oss.


Sitter varje dag och undrar vad killarna gör, en sitter inne, en får va ute i det fria med sina så kallade polare och en gömmer sig.

Hur man kan gömma sig så här jävla länge utan att göra ett enda misstag är helt jävla sjukt, och vart får han sina pengar ifrån, mamma? pappa? syster?....


Snart har det gått 1 år sen jag vaknade och läste tidningen och såg notisen, 1 år sen jag fick lämna min son på hans fördelsdag och åka till KS intensiven, 1 år sen vi fick åka fram och tillbax i 9 dagar och få se Jocke med slangar och maskiner runt sig, 1 år sen vi fick ta belutet att avsluta och stängas av respiratorn.


För 1 år sen snart så förlorade mina föräldrar sin son och vi syskon våran lillebror i den värsta händelsen man kan tänka sig. 

Jocke vart mördad och ingen står för det inte ens han som sitter, enligt han och hans advokat så är han oskyldig.

Frågan är vad var Jocke skyldig till eftersom han inte fick leva för dom. Den frågan skulle jag vilja ha svar på.



 
 
Ingen bild

Jonte

19 december 2013 20:15

Sånt här tar tid, min sambo förlorade sin äldste son 2008-06-06 då han 21 år körde ihjäl sig på mc, Också hemskt, men hon får sina upp och ner dagar än idag, Så det heter ju så fint att tiden läker alla sår, men det gör den inte, däremot så lär man sig leva med smärtan.

Men detta med Jocke, är något som berört mig ända sen jag såg och läste första artikeln.
Det är så hemskt.. Jag sitter fortfarande och sprider bilden på Simon Arnamo en gång i veckan minst på facebook.

Han ska in och aldrig mer komma ut.
Dom andra två Philip och Karl är ju sjuka i huvudet också. Antingen har dom ammats för lite eller suttit fel på pottan när dom var små. För så sjuka som dom är går det ju inte att bli..

Jag är övertygad om att Simons föräldrar vet var han finns..
För jag tror inte han är så tuff att han drar och inte hör av sig till sina föräldrar, Men om han inte har hört av sig ett dugg till dom och att dom faktiskt inte vet var deras skit unge till son håller hus, så har ju dom också på något sätt förlorat sin son. Och det kan dom ha. Skit ska skit ha.

Lycka till och jag är inne och läser din fantastiska blogg..
Med vänlig hälsning: Jonte

Rose-Marie

28 december 2013 16:08

Tack Jonte. Dina ord värmer i mitt trasiga hjärta och själ. Som du säger tiden läker inga sår men man kan lära sig leva med det, dock är det en bra bit kvar för mig...
Har vart dålig på att uppdatera min blogg men ska sätta mig ikväll... tack för ditt stöd...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rose-Marie - 9 november 2015 19:30

Asså jag måste bara dela med mig utav ett helt fantastiskt recept jag hitta på nätet. va gör man när man är sugen på typ kladdkaka men har ingen ugn. jo man bakar i micron.   3 msk smällt smör 3 msk vetemjöl 3 msk socker 2 msk mjölk 1...

Av Rose-Marie - 9 november 2015 16:06

Att min bror har gått bort har ju inte undgått någon av er men att jag nu även får kämpa med att försöka bli frisk från PTSD som är en psykisk åkomma kanske inte alla vet om. PTSD är en förkortning på ordet Posttraumatisk Stressyndrom som är en väl...

Av Rose-Marie - 28 december 2013 16:18

Jag kan inte förstå hur en människa som har mördat någon kan bli beviljad permis efter 8 månader bara. Han vart dömd 3 år sluten ungdomsvård och blir beviljad permis och har inte ens suttit halva tiden.   Hur detta samhälle ser på oss brottsoff...

Av Rose-Marie - 17 december 2013 11:37

Att det har varit demonstration och tumullt i Kärrtorp har väll ingen missat. Att det sitter folk anhållna nu är inte konstigt. Att det är SMR som är inblandade gör mig inte förvånad heller.   Dom gråter över att en av deras egna vart huggna ...

Av Rose-Marie - 30 juli 2013 14:06

♥Saknaden♥ Saknaden utav dig är så stor Du finns ej mer, men i mitt hjärta du nu bor. Jag tänker på dig varje minut Och saknaden utav dig tar aldrig slut. Dag efter dag skriker mitt hjärta efter dig Och jag önskar så att du v...

Presentation

Denna blogg har mestadels handlat om livet efter min brors bortgång men nu kastar jag även in lite av hur det ser ut idag efter allt.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards